eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Regulamin organizacyjny
Załącznik do Zarządzenia nr 4 /2011 z dnia 26.07.2011 roku
Dyrektora Dębnowskiego Ośrodka Kultury
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
DĘBNOWSKIEGO OŚRODKA KULTURY W DĘBNIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
1.Dębnowski Ośrodek Kultury zwany dalej DOK jest samorządową instytucją kultury Gminy Dębno.
§ 2
1.Ośrodek działa na terenie Miasta i Gminy Dębno.
§ 3
1.Dębnowski Ośrodek Kultury realizuje zadania i cele określone w statucie, zadania wynikające
z uchwał Rady Miejskiej i rocznego planu działalności merytorycznej.
Rozdział II
§4
Regulamin określa:
-
organizację wewnętrzną DOK
-
zasady organizacji pracy
-
zakres działania komórek organizacyjnych
-
podstawowe zadania i obowiązki dyrektora i pracowników
Rozdział III
Organizacja wewnętrzna DOK
§ 5
W skład DOK wchodzą następujące komórki organizacyjne:
-
Biuro administracji i obsługi
-
Zespół upowszechniania kultury (działalności podstawowej)
-
wiejskie kluby kultury
§ 6
Stanowiska pracy w komórkach organizacyjnych:
Dyrektor |
|
BIURO ADMINISTRACYJI OBSŁUGI |
ZESPÓŁ UPOWSZECHNIANIA KULTURY (działalności podstawowej) |
Główny księgowy
Specjalista do spraw obsługi i konserwacji urządzeń elektronicznych, audiowizualnych, akustycznych, komputerowych, elektrycznych, automatyki
Specjalista
Rzemieślnik/ Konserwator
Robotnik gospodarczy
Sprzątaczka
Inni wg potrzeb poza stałym stosunkiem pracy |
instruktor w ośrodku kultury: - koordynator działań animacyjnych, - ds. planowania i organizacji imprez, - ds. dekoracji i grafiki, - ds. muzyki,
Instruktor: - ds. świetlic wiejskich, - ds. ognisk przedszkolnych
Instruktorzy poza stałym stosunkiem pracy: - instruktor ds. plastyki, - instruktorzy ds. muzyki (chór, Big Band, zespół wokalny), - instruktor ds. teatru, - instruktor ds. tańca, - instruktor ds. fotografii i filmu - inni wg potrzeb |
Rozdział IV
Zasady organizacji pracy w DOK
§7
-
Ośrodkiem kieruje jednoosobowo dyrektor, który jest powoływany i odwoływany przez Burmistrza Dębna.
-
Dyrektor Ośrodka na podstawie udzielonego pełnomocnictwa samodzielnie decyduje o przeznaczeniu i wykorzystaniu składników majątkowych przy zachowaniu wymogów określonych odrębnymi przepisami. Do czynności prawnych przekraczających zakres pełnomocnictwa potrzebna jest zgoda Burmistrza Dębna.
-
Dyrektor jest przełożonym zatrudnionych w DOK pracowników.
§ 8
-
Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje Główny Księgowy, a zakres zastępstwa rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje Dyrektora
-
W czasie jednoczesnej nieobecności Dyrektora i Głównego Księgowego, Dyrektor wyznacza jednego z pracowników do kierowania Ośrodkiem i określa zakres zastępstwa.
Rozdział V
Zakres działania komórek organizacyjnych
§ 9
-
Do zadań Dyrektora DOK należy:
-
wydawanie zarządzeń wewnętrznych dotyczących funkcjonowania Ośrodka
-
organizowanie współpracy z Urzędem Miejskim i Burmistrzem Dębna
-
podpisywanie pism wychodzących na zewnątrz
-
akceptacja dokumentów stanowiących dokonywanie wypłat i powstania zobowiązań Ośrodka
-
nadzór ogólny nad szkoleniem pracowników
-
zatrudnianie, zwalnianie, awansowanie i przeszeregowanie pracowników oraz decydowanie o wszystkich sprawach osobowych
-
kontrola przestrzegania dyscypliny pracy
-
przyjmowanie skarg i wniosków w sprawach dotyczących działalności Ośrodka
-
udzielanie wywiadów przedstawicielom prasy, radia i telewizji
-
analiza wykonania budżetu
-
sporządzanie planu pracy na dany rok kalendarzowy.
§ 10
Zakres działania biura administracyjno-budżetowego:
obsługa finansowo-księgowa, w tym:
-
sporządzanie planu finansowo-budżetowego ośrodka kultury oraz jego realizacja,
-
dokonywanie operacji kasowo-bankowych
-
bieżące i prawidłowe prowadzenie operacji księgowych,
-
gospodarowanie funduszem płac i funduszem nagród,
-
opracowywanie materiałow i analiz ekonomicznych,
-
realizacja zadań dotyczących zaopatrzenia emerytalnego pracowników,
-
kształtowanie systemu finansowania działalności kulturalnej,
-
opracowywanie rozwiązań w sferze zatrudnienia i wynagrodzeń,
-
nadzór nad przestrzeganiem prawa pracy i czasu pracy,
-
prowadzenie spraw związanych z zatrudnieniem pracowników,
-
administrowanie majątkiem ruchomym oraz nieruchomym,
-
ochrona p. poż. oraz bhp,
-
realizacja zadań dyrektora w zakresie obrony cywilnej,
-
prowadzenie archiwum ośrodka kultury oraz nadzór i kontrola przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
-
sprawozdawczość finansowa i inna,
-
prowadzenie zbioru przepisów prawnych związanych z zakresem działania ośrodka kultury.
Do zadań pracowników gospodarczych należy:
- utrzymanie w pełnej sprawności eksploatacyjnej wszystkich obiektów Ośrodka i czuwanie nad właściwą jakością wyposażenia w sprzęt i urządzenie
- wykonywanie wszelkich prac remontowych i modernizacyjnych obiektów
- czuwanie nad właściwą eksploatacją urządzeń i obiektów Ośrodka
- wykonywanie wszystkich prac porządkowych i konserwatorskich
- zabezpieczenie obiektów i inwentarza Ośrodka przed kradzieżą, zniszczeniem i pożarem.
§ 11
Zakres działania zespołu upowszechniania kultury:
-
opracowywanie założeń programów rozwoju kultury,
-
opracowanie rocznego kalendarza imprez kulturalnych,
-
realizacja postanowień zawartych w umowach, planach, programach i protokołach,
-
opracowywanie założeń współpracy z zagranicą
-
podejmowanie i wspieranie działań na rzecz promocji kultury polskiej za granicą,
-
upowszechnianie twórczości ludowej i folkloru, rozwój ara oraz twórczość estradowa,
-
upowszechnianie muzyki, plastyki, różnych dziedzin wiedzy i działalność oświatowa,
-
promowanie twórczości i wspieranie wartościowych przedsięwzięć,
-
pomoc twórcom amatorom,
-
udzielanie pomocy organizacjom narodowościowym w zakresie kultywowania tradycji i kultury mniejszości narodowych,
-
współpraca z wydziałami Urzędów właściwymi dla spraw kultury i reprezentacjami samorządów,
-
przedstawianie wniosków w sprawach przyznawania nagród za wybitne osiągnięcia twórcze i artystyczne,.
-
prowadzenie dokumentacji działalności merytorycznej ośrodka kultury,
-
współpraca z domami i ośrodkami kultury,
-
współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami publicznymi o powołaniu społeczno - kulturalnym,
-
organizacja wyjazdów studyjno - seminaryjnych,
Rozdział VI
Podstawowe zadania i obowiązki dyrektora i pracowników:
-
Dyrektor
- kierowanie i koordynowanie pracami DOK
- realizacja zadań statutowych DOK
- realizacja kalendarza imprez kulturalnych gminy Dębno
- utrzymanie w należytym stanie majątku DOK
- udział w posiedzeniach Komisji i Rady Miejskiej Dębna oraz prawidłowa realizacja uchwał RM
-
Główny Księgowy
- prowadzenie rachunkowości DOK zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi i zasadami
- prowadzenie gospodarki finansowej DOK zgodnie z obowiązującymi zasadami
- analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków
pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji DOK
- kierowanie pracą podległych komórek organizacyjnych oraz pracowników
- planowanie budżetu
- zabezpieczenie gotówki
- prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości finansowej
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
-
Specjalista / Samodzielny referent
- prowadzenie kancelarii DOK
- prowadzenie spraw kadrowych
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych
- prowadzenie spraw ubezpieczeniowych
- prowadzenie spraw BHP, ppoż
- prowadzenie dokumentacji
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
4. Specjalista do spraw obsługi i konserwacji urządzeń: elektronicznych,audiowizualnych,akustycznych, komputerowych, elektrycznych, automatyki
- nagłaśnianie imprez,
- obsługa oświetlenia podczas imprez,
- dbałość, konserwacja przekazanego sprzętu,
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
5. Rzemieślnik/ Konserwator i robotnik gospodarczy:
- utrzymywanie terenów DOK w czystości
- dokonywanie prac naprawczych i konserwacji urządzeń DOK
- wykonywanie prac remontowych
- wykonywanie prac fizycznych związanych z organizacją imprez
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
6. Sprzątaczka:
- utrzymanie czystości pomieszczeń w budynku DOK
- zaopatrzenie w środki czystości
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
7. Instruktor w ośrodku kultury - koordynator działań animacyjnych
- koordynowanie działań animacyjnych
- pozyskiwanie partnerów zagranicznych i utrzymywanie kontaktów w celu wzajemnej współpracy, pisanie wniosków dot. pozyskiwania funduszy ze środków unijnych i innych
- kontakty z mediami
- prowadzenie dokumentacji merytorycznej imprez DOK
- planowanie i organizacja imprez kulturalnych
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
8. Instruktor w ośrodku kultury ds. planowania i organizacji imprez
- opracowanie rocznych planów pracy
- programowanie, planowanie i organizacja pracy merytorycznej
- praca z Amatorskim Ruchem Artystycznym
- prowadzenie dokumentacji i korespondencji merytorycznej
- prowadzenie i organizacja imprez kulturalnych
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
9.Instruktor ds. świetlic wiejskich
- opracowanie rocznych planów pracy
- programowanie, planowanie i organizacja imprez kulturalnych
- animacja społeczności wiejskiej
- prowadzenie dokumentacji merytorycznej
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
10. Instruktor ds. muzyki
- prowadzenie zajęć muzycznych
- nauka gry na instrumentach
- prezentowanie prowadzonych solistów, grup i zespołów na przeglądach ARA i innych imprezach organizowanych przez DOK
- pomoc przy realizacji imprez organizowanych przez DOK
- dbałość, konserwacja przekazanego sprzętu
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
11. Instruktor ds. dekoracji i grafiki
- wykonywanie dekoracji na imprezy organizowane przez DOK
- projektowanie i wykonywanie opraw graficznych wewnątrz i na zewnątrz budynku DOK
- wykonywanie zaproszeń, plakatów, i innych prac plastycznych związanych z organizacją imprez i pracy w DOK
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
Instruktorzy poza stałym stosunkiem pracy:
-
Instruktor ds. teatru
- prowadzenie zajęć teatralnych
- udział i pomoc w organizacji imprez ARA i innych imprez kulturalnych DOK
- prezentacja grup teatralnych w DOK i poza ośrodkiem
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
2) Instruktor ds. tańca
- prowadzenie zajęć tanecznych
- udział i pomoc w organizacji imprez ARA i innych imprez kulturalnych DOK
- prezentacja grup tanecznych w DOK i poza ośrodkiem
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
3) Instruktor ds. plastyki
- prowadzenie zajęć plastycznych
- uczestnictwo w przeglądach plast., konkursach itp.
- organizacja plenerów plastycznych
- dbanie o wizerunek firmy
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
4) Instruktor ds. muzyki
- prowadzenie zajęć muzycznych
- prezentacje zespołów, solistów, duetów na przeglądach ARA
- prezentacja zespołów na imprezach organizowanych przez DOK
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
5) Instruktor ds. fotografii i filmu
- prowadzenie zajęć fotograficzno - filmowych
- uczestnictwo w przeglądach fotograficznych, konkursach itp.
- organizacja plenerów fotograficznych
- dbanie o wizerunek firmy
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 12
1. Regulamin organizacyjny nadawany przez Dyrektora po zasięgnięciu opinii organizatora.
§ 13
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | 02-06-2005 10:25 | |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2011 | |
Ostatnia aktualizacja: | Dominik Sawicki | 17-11-2011 08:10 |