eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Regulamin Organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
DĘBNOWSKIEGO OŚRODKA KULTURY
W DĘBNIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
& 1
1.Dębnowski Ośrodek Kultury zwany dalej DOK jest samorządową instytucją
kultury Gminy Dębno.
& 2
1.Ośrodek działa na terenie Miasta i Gminy Dębno.
& 3
1.Dębnowski Ośrodek Kultury realizuje zadania i cele określone w statucie,
zadania wynikające z uchwał Rady Miejskiej i rocznego planu działalności
merytorycznej.
Rozdział II
& 4
Regulamin określa:
1. organizację wewnętrzną DOK
2. zasady organizacji pracy
3. zakres działania komórek organizacyjnych
4. podstawowe zadania i obowiązki dyrektora i pracowników
Rozdział III
Organizacja wewnętrzna DOK
& 5
W skład DOK wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1. Biuro administracji i obsługi
2. Zespół upowszechniania kultury
- wiejskie kluby kultury
& 6
Stanowiska pracy w komórkach organizacyjnych:
DYREKTOR
Biuro Administracji i Planowania: |
Zespół Upowszechniania Kultury: |
Główny Księgowy |
Instruktor koordynator działań animacyjnych |
Samodzielny Referent |
Instruktor ds. planowania i organizacji imprez |
Konserwator |
Instruktor ds. świetlic wiejskich |
Pracownik Gospodarczy |
Akustyk |
Sprzątaczka |
Dekorator, grafik |
Inni według potrzeb poza stałym stosunkiem pracy |
Instruktor ds. muzyki |
|
Instruktor ds. ognisk przedszkolnych i szkolnych |
|
Instruktorzy poza stałym stosunkiem pracy: - instruktor ds. plastyki - instruktor ds. muzyki (chór, Big Band, zespół wokalny) - instruktor ds. teatru - instruktor ds. tańca - instruktor ds. fotografii i filmu - inni wg potrzeb |
Rozdział IV
&7
Zasady organizacji pracy w DOK
1. Ośrodkiem kieruje jednoosobowo dyrektor, który jest powoływany
i odwoływany przez Burmistrza Miasta i Gminy w Dębnie
1. Dyrektor Ośrodka na podstawie udzielonego pełnomocnictwa samodzielnie decyduje o przeznaczeniu i wykorzystaniu składników majątkowych przy zachowaniu wymogów określonych odrębnymi przepisami. Do czynności prawnych przekraczających zakres pełnomocnictwa potrzebna jest zgoda Burmistrza Miasta i Gminy
2. Dyrektor jest przełożonym zatrudnionych w DOK pracowników
& 8
1. W czasie nieobecności Dyrektora zastępstwo pełni wyznaczona przez niego osoba, która ponosi w tym czasie odpowiedzialność za całokształt powierzonych zadań i obowiązków. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego
2. W razie dłuższej nieobecności Głównego Księgowego, Dyrektor zwraca się z prośbą do Burmistrza Dębna o oddelegowanie wykwalifikowanego pracownika Urzędu Miejskiego.
Rozdział V
Zakres działania komórek organizacyjnych
& 9
Do zadań Dyrektora DOK należy:
a. wydawanie zarządzeń wewnętrznych dotyczących funkcjonowania Ośrodka
b. organizowanie współpracy z Urzędem Miasta i Burmistrzem
c. podpisywanie pism wychodzących na zewnątrz
d. akceptacja dokumentów stanowiących dokonywanie wypłat i powstania zobowiązań Ośrodka
- e. nadzór ogólny nad szkoleniem pracowników
- f. zatrudnianie, zwalnianie, awansowanie i przeszeregowanie pracowników oraz decydowanie o wszystkich sprawach osobowych, kontrola przestrzegania dyscypliny pracy
- g. przyjmowanie skarg i wniosków w sprawach dotyczących działalności Ośrodka
- h. udzielanie wywiadów przedstawicielom prasy, radia i telewizji
- i. analiza wykonania budżetu
- j. sporządzanie planu pracy na dany rok kalendarzowy.
& 10
Zakres działania biura administracyjno-budżetowego:
obsługa finansowo-księgowa, w tym:
- sporządzanie planu finansowo-budżetowego ośrodka kultury oraz jego realizacja,
- dokonywanie operacji kasowo-bankowych
- bieżące i prawidłowe prowadzenie operacji księgowych,
- gospodarowanie funduszem płac i funduszem nagród,
- opracowywanie materiałow i analiz ekonomicznych
- realizacja zadań dotyczących zaopatrzenia emerytalnego pracowników
- kształtowanie systemu finansowania działalności kulturalnej,
- opracowywanie rozwiązań w sferze zatrudnienia i wynagrodzeń,
- nadzór nad przestrzeganiem prawa pracy i czasu pracy,
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnieniem pracowników,
- administrowanie majątkiem ruchomym oraz nieruchomym,
- ochrona p. poż. oraz bhp
- realizacja zadań dyrektora w zakresie obrony cywilnej,
- prowadzenie archiwum ośrodka kultury oraz nadzór i kontrola przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
- sprawozdawczość finansowa i inna,
- prowadzenie zbioru przepisów prawnych związanych z zakresem dzialania ośrodka kultury.
Do zadań pracowników gospodarczych należy:
- utrzymanie w pełnej sprawności eksploatacyjnej wszystkich obiektów Ośrodka
i czuwanie nad właściwą jakością wyposażenia w sprzęt i urządzenie
- wykonywanie wszelkich prac remontowych i modernizacyjnych obiektów
- czuwanie nad właściwą eksploatacją urządzeń i obiektów Ośrodka
- wykonywanie wszystkich prac porządkowych i konserwatorskich
- zabezpieczenie obiektów i inwentarza Ośrodka przed kradzieżą, zniszczeniem i pożarem
& 11
Zakres działania zespołu upowszechniania kultury:
- opracowywanie założeń programów rozwoju kultury,
- opracowanie rocznego kalendarza imprez kulturalnych,
- realizacja postanowień zawartych w umowach, planach, programach i protokołach,
- opracowywanie założeń współpracy z zagranicą
- podejmowanie i wspieranie działań na rzecz promocji kultury polskiej za granicą,
- upowszechnianie twórczości ludowej i folkloru, rozwój ara oraz twórczość estradowa,
- upowszechnianie muzyki, plastyki, różnych dziedzin wiedzy i działalność oświatowa,
- promowanie twórczości i wspieranie wartościowych przedsięwzięć,
- pomoc twórcom amatorom,
- udzielanie pomocy organizacjom narodowościowym w zakresie kultywowania tradycji i kultury mniejszości narodowych,
- współpraca z wydziałami Urzędów właściwymi dla spraw kultury i reprezentacjami samorządów,
- prowadzenie szeroko rozumianej działalności klubowo- rekreacyjnej,
- przedstawianie wniosków w sprawach przyznawania nagród za wybitne osiągnięcia twórcze i artystyczne,.
- prowadzenie dokumentacji działalności merytorycznej ośrodka kultury,
- współpraca z domami i ośrodkami kultury,
- współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami publicznymi o powołaniu społeczno - kulturalnym,
- organizacja szkoleń i warsztatów dla instruktorów świetlic wiejskich, instruktorów prowadzących zajęcia w ogniskach szkolnych i przedszkolnych.
- organizacja wyjazdów studyjno – seminaryjnych,
Rozdział VI
Podstawowe zadania i obowiązki dyrektora i pracowników:
1. Dyrektor
- kierowanie i koordynowanie pracami DOK
- realizacja zadań statutowych DOK
- realizacja kalendarza imprez kulturalnych gminy Dębno
- utrzymanie w należytym stanie majątku DOK
- udział w posiedzeniach Komisji i rady Miejskiej Dębna oraz prawidłowa realizacja uchwał RM
2. Główny Księgowy
- prowadzenie rachunkowości DOK zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi i zasadami
- prowadzenie gospodarki finansowej DOK zgodnie z obowiązującymi zasadami
- analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji DOK
- kierowanie pracą podległych komórek organizacyjnych oraz pracowników
- planowanie budżetu
- zabezpieczenie gotówki
- prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości finansowej
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
3. Samodzielny referent
- prowadzenie kancelarii DOK
- prowadzenie spraw kadrowych
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych
- prowadzenie spraw ubezpieczeniowych
- prowadzenie spraw BHP, ppoż
- prowadzenie dokumentacji
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
4. Konserwator i pracownik gospodarczy:
- utrzymywanie terenów DOK w czystości
- dokonywanie prac naprawczych i konserwacji urządzeń DOK
- wykonywanie prac remontowych
- wykonywanie prac fizycznych związanych z organizacją imprez
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
5. Sprzątaczka:
- utrzymanie czystości pomieszczeń w budynku DOK
- zaopatrzenie w środki czystości
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
6. Instruktor – koordynator działań animacyjnych
- koordynowanie działań animacyjnych
- pozyskiwanie partnerów zagranicznych i utrzymywanie kontaktów w celu
wzajemnej współpracy, pisanie wniosków dot. pozyskiwania funduszy ze
środków unijnych i innych
- kontakty z mediami
- prowadzenie dokumentacji merytorycznej imprez DOK
- planowanie i organizacja imprez kulturalnych
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
7. Instruktor ds. planowania i organizacji imprez
- opracowanie rocznych planów pracy
- programowanie, planowanie i organizacja pracy merytorycznej
- praca z Amatorskim Ruchem Artystycznym
- prowadzenie dokumentacji i korespondencji merytorycznej
- prowadzenie i organizacja imprez kulturalnych
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
8. Instruktor ds. świetlic wiejskich
- opracowanie rocznych planów pracy
- programowanie, planowanie i organizacja imprez kulturalnych
- animacja społeczności wiejskiej
- prowadzenie dokumentacji merytorycznej
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
9. Akustyk
- nagłaśnianie imprez
- obsługa oświetlenia podczas imprez
- dbałość, konserwacja przekazanego sprzętu
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
10. Dekorator, grafik
- wykonywanie dekoracji na imprezy organizowane przez DOK
- projektowanie i wykonywanie opraw graficznych wewnątrz i na zewnątrz budynku DOK
- wykonywanie zaproszeń, plakatów, i innych prac plastycznych związanych z organizacją imprez i pracy w DOK
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
Instruktorzy poza stałym stosunkiem pracy:
1. Instruktor ds. teatru
- prowadzenie zajęć teatralnych
- organizacja imprez ARA i innych imprez kulturalnych DOK
- prezentacja grup teatralnych w DOK i poza ośrodkiem
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
2. Instruktor ds. tańca
- prowadzenie zajęć tanecznych
- organizacja imprez ARA i innych imprez kulturalnych DOK
- prezentacja grup tanecznych w DOK i poza ośrodkiem
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
3. Instruktor ds. plastyki
- prowadzenie zajęć plastycznych
- uczestnictwo w przeglądach plast., konkursach itp.
- organizacja plenerów plastycznych
- dbanie o wizerunek firmy
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
4. Instruktor ds. muzyki
- prowadzenie zajęć muzycznych
- prezentacje zespołów, solistów, duetów… na przeglądach ARA
- prezentacja zespołów na imprezach organizowanych przez DOK
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
5. Instruktor ds. fotografii i filmu
- prowadzenie zajęć fotograficzno - filmowych
- uczestnictwo w przeglądach fotograficznych, konkursach itp.
- organizacja plenerów fotograficznych
- dbanie o wizerunek firmy
- odpowiedzialność materialna i nadzór nad powierzonym mieniem
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
& 14
1. Regulamin organizacyjny zatwierdza Burmistrz Miasta i Gminy
& 15
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Michał Cholewiński | 22-04-2020 11:29 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Michał Cholewiński | 22-04-2020 |
Ostatnia aktualizacja: | Michał Cholewiński | 22-04-2020 12:33 |